تکنولوژی, تازه‌ها و اخبار سرند کالا

توصیه های بهداشتی برای استفاده و ضدعفونی کردن گوشی موبایل

ضدعفونی گوشی

از زمان انتشار ویروس کرونا، مردم بیش از هر زمان دیگری نگران تمیزی و میکروب‌زدایی هستند. همه می‌دانند که تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌هایشان می‌توانند حامل تعداد زیادی میکروب و ویروس باشند، بنابراین تمیز کردن آن‌ها مهم است.
اما چگونه باید گوشی هوشمند یا تبلت خود را تمیز کنید؟ و چقدر باید نگران ابتلا به ویروسی مانند COVID-19 از طریق تلفن هوشمند خود باشید؟
در ادامه چند نظر کوتاه و کاربردی از کارشناسان بین‌المللی را آورده‌ایم که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم.
در بیشتر موارد دستمال‌های مرطوب ضدعفونی‌کننده موثر هستند.
مطالعات نشان داده است که صفحه‌نمایش گوشی هوشمند شما می‌تواند محل مناسبی برای رشد انواع باکتری‌های بیماری‌زا ازجمله استافها باشد. ویروس کرونا از چند ساعت تا یک هفته بسته به شرایط می‌تواند بر روی گوشی هوشمند و تبلت شما زنده بماند.
اگر قصد دارید که میکروب‌ها را بکشید، استفاده از پد الکلی اشکالی ندارد. زیرا شرکت‌هایی مانند اپل اخیراً موضع خود را در استفاده از دستمال مرطوب مبتنی بر الکل و محصولات ضدعفونی‌کننده مشابه در دستگاه‌های خود تغییر داده‌اند.
در مورد گوشی‌های اپل، این شرکت هنوز توصیه می‌کند که برای تمیز کردن دستگاه خود از یک پارچه کمی مرطوب و بدون لکه استفاده کنید. اما توصیه قبلی خود مبنی بر عدم استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها را تغییر داده است و می‌گوید که دستمال مرطوب پوشش ضد لک «اولئوفوبیک» بر روی ال سی دی گوشی موبایل را از بین نمی‌برد.
براساس توصیه شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل بهتر است که گوشی خود را با استفاده از دستمال مرطوب به الکل هفتاد درصد ضدعفونی کنید. هرگز از مواد سفیدکننده مانند وایتکس برای ضدعفونی کردن گوشی استفاده نکنید. همچنین گوشی خود را در محلول ضدعفونی‌کننده فرو نبرید و مراقب باشید آب یا محلول از منفذهای گوشی وارد آن نشود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی با ضدعفونی کردن گوشی هنوز ما در معرض ابتلا به کرونا هستیم.

بیشتر دستهایتان را بشویید تا گوشی موبایلتان

به گفته کارشناسان بهداشت، ضدعفونی کردن تلفن همراه در صورتی که شما بقیه جوانب بهداشت را به خوبی انجام ندهید،مؤثر نیست. بنابراین به یاد داشته باشید که مرتباً دستان خود را بشویید و به‌صورت خود دست نزنید.

به گفته پژوهشگران شستن مرتب دست بسیار مهم‌تر از ضدعفونی کردن گوشی موبایل است.

همچنین بر اساس نظر دانشمندان، احتمال ابتلا به ویروس کرونا (کوید-۱۹) از طریق تلفن، در مقایسه با خطر نزدیکی به شخصی که از قبل به این بیماری مبتلا شده باشد، بسیارکمتر است. به گفته محققان، تمیز نگه‌داشتن تلفن همراه برای جلوگیری از ابتلا به کوید-۱۹ مؤثر است؛ اما اگر صد باکتری روی انگشت شما قرار داشته باشد و شما با انگشتتان بینی خود را لمس کنید، احتمال انتقال صد باکتری موجود در انگشتان که یک محل خشک است به بینی که محلی مرطوب می‌باشد، بسیار زیاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *