نرم افزار حسابداری برلیان, برلیان ویژه تجار و بازاریان, برلیان ویژه شرکت ها, تکنولوژی

چگونگی استفاده از بارکدخوان در برنامه حسابداری برلیان

راه اندازی و تنظیمات بارکدخوان در برنامه حسابداری برلیان

با توجه به استفاده روز افزون خانواده بزرگ برلیان از بارکدخوان؛ سامانه هوشمند بارکدی برلیان، برای استفاده در فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و … به صورت رایگان بر روی همه نرم افزارهای حسابداری برلیان فعال شده است.

سامانه فروش با بارکدخوان حسابداری برلیان جدیدترین استانداردهای جهانی بارکد و سرویس های خاص آن را  بشتیبانی می کند. ما در ادامه به نحوه به کارگیری بارکدخوان و لیبل در نرم افزارهای حسابداری برلیان می پردازیم.

راه اندازی سامانه بارکدی برلیان

در پنجره مشخصات کالاها، در ستون “کد کالا (اختیاری)” بارکد همه کالاها را توسط بارکد خوان وارد کنید. در تنظیمات پنجره مشخصات کالاها گزینه های “اسامی کالاها براساس کد مرتب و جستجو گردد.” و “سرویس های خاص بارکد فعال گردد.” را فعال کنید .

در ریز مشخصات کالاها، قیمت فروش هر کالا را وارد کنید . در هنگام فروش،با گرفتن بارکد کالا زیر اسکنر بارکد خوان، کالای مورد نظر شما با استفاده از سامانه جستجوی کدی در نرم افزار انتخاب می شود. اگر در یک فاکتور از یک کالا دو یا سه عدد فروش دارید، آن کالا را دو یا سه بار به اسکنر بارکد خوان نشان دهید؛ ولی اگر از یک کالا به عنوان مثال 10 عدد فروش دارید، بعد از کنسل کردن پنجره انتخاب کالاها، عدد 10 را به صورت دستی در ستون تعداد درج نمایید. با زدن کلید ستاره از صفحه کلید، اقلام مشابه در فاکتور جاری تجمیع شده، فاکتور پرینت می شود و به طور اتوماتیک فاکتور جدید جهت فروش بعدی باز می شود.

 

بررسی، مقایسه و خرید بارکدخوان
تشخیص هوشمند فروش بسته ای و تکی هنگام کار با بارکدخوان

در مراکز پخش عمده و بنکداریها، که اجناس دارای بارکدهای متفاوتی بر روی  بسته و خود کالا می باشند؛ الگوریتمهای موجود در حسابداری مخصوص بنکداران برلیان این امکان را فراهم آورده است، تا سامانه بارکدی به صورت هوشمند قادر به تشخیص فروش تکی و بسته ای شود.

برای بهرمندی از این ویژگی، در سیستمهای مبتنی بر فروش دوواحدی نرم افزارهای برلیان؛ باید بارکد بسته را با باز کردن منوی اطلاعات اولیه و انتخاب گزینه مشخصات کالاها، در فیلد “بارکد واحد کلی” بارکد بسته را وارد شود.

همچنین در پنجره انتخاب کالا تیک “بارکد واحد کلی نیز جستجو شود.” را روشن نمایید.

در این حالت نرم افزار حسابداری برلیان به صورت هوشمند قادر به تشخیص فروش بسته ای یا تکی فروشنده خواهد بود.

در این مکانیسم با گرفتن بارکدخوان بر روی بسته به صورت اتوماتیک  تعداد یک بسته از انبار خارج و در فاکتور درج خواهد شد.

امکان تعریف چند بارکد برای یک کالا

کارخانه ها، شرکتهای بسته بندی و تولیدی براساس استانداردهای موجود برای یک کالا باطعم یا رنگهای مختلف، به هر طعم یا رنگ یا … یک بارکد یکتا اختصاص می دهند.

با توجه به یکسان بودن قیمتها در طعمها و رنگهای مختلف در فروشهای مبتنی بر بارکد معمولاً صاحبان کسب و کار تمایلی به معرفی چندین بارکد برای یک کالا ندارند.

در سامانه بارکدی حسابداری برلیان، اگر کنترل موجودی انواع یک کالا (مانند رنگ های مختلف یک کالا) برای انباردار اهمیتی نداشته باشد، و نمی خواهید لیست کالاها به صورت تفکیکی (مانند رنگ و طعم) باشد، می توانید در تنظمیات پنجره ویرایش کالاها گزینه “امکان تعریف چند کد برای یک کالا ” را فعال نمایید.

با فعال شدن این ویژگی کاریر می تواند با کلیک راست بر روی کالا و انتخاب گزینه “تعیین چندین کد (بارکد) برای یک کالا”، بارکدهای مختلف مربوط به یک کالا را، به سامانه بارکدی نرم افزار حسابداری برلیان وارد کنید.

با استفاده از این ویژگی در هنگام فروش و یا خروج کالا با خواندن بارکد طعم های مختلف یک آبمیوه ۳۰۰ سی سی پاکتی؛ همان کالا انتخاب و به صورت اتوماتیک از انبار کسر خواهد شد.

نکته: توجه کنید که در این حالت باید حتما تیک امکانات بارکدخوان و جستجو بر اساس کد کالا فعال باشد.

 

پنجره هایی از حسابداری برلیان که در آن امکان چاپ لیبل بارکد وجود دارد:

در پنجره ریز مشخصات کالاها : تعداد چاپ را کاربر تعیین می کند .

در پنجره موجودی اولیه کالاها : بارکد به تعداد موجودی اولیه کالاها چاپ می شود .

در پنجره ورود کالا : بارکد به تعداد کالاهای خریداری شده چاپ خواهد شد.

در پنجره خروج کالا : بارکد به تعداد کالاهای فروخته شده چاپ خواهد شد.

نحوه استفاده از دستگاه جمع کننده اطلاعات به صورت بارکدی در نرم افزار برلیان

AXIOM-data collector (دستگاهی که می توان با آن بارکد کالاها همراه با تعداد را برداشت کرده و در فاکتور به صورت اتوماتیک درج کرد) توسط این دستگاه اسکنر بارکد کاربر می تواند بدون نیاز به کامپیوتر بارکد و تعداد کالاهای مورد نیاز مشتری را برداشت کرده و به درون فاکتور ارسال نماید.

برداشت این اطلاعات در منوی inventory دستگاه انجام می گیرد که می تواند لیستی حاوی بارکد و تعداد کالاهای مختلف را برداشت نماید. بعد از برداشت در همان قسمت می توان با منوی wireless send اطلاعات مورد نظر را به درون فاکتور انتقال داد. برای این مورد بایستی تسهیلات بارکد نرم افزار برلیان فعال شده باشد و هنگامی که پنجره انتخاب کالا فعال است و مکان نما در قسمت کد کالا قرار دارد مورد ارسال اطلاعات از دستگاه زده شود.

در قسمت config/setting دستگاه دو مورد بایستی تغییر داده شود. در قسمت interval time بایستی عدد ۱۰۰۰ تعیین شود و در قسمت inventory export فرمت زیر به جای فرمت پیش فرض قرار داده شود : B44.N.13 (کاراکتر enter/ تعداد/ حرف ,/ بارکد کالا )

1 نظر در “چگونگی استفاده از بارکدخوان در برنامه حسابداری برلیان

  1. سامان قاسمي نژاد گفت:

    حسابداري برليان به حوبي و به صورت رايگان همه امكانات مورد نياز باركدخوان را دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *