نرم افزار حسابداری برلیان

آموزش انبارگردانی در نرم افزار حسابداری برلیان

آموزش کامپیوتر

اهمیت انبارگردانی ادواری در حسابداری برلیان مهر

 

بر طبق استانداردهای حسابداری لازم است سالی یک‌بار در انبارهای تمام شرکت‌ها (صنعتی، تولیدی، بازرگانی) انبارگردانی انجام شود. هدف اصلی از انبارگردانی، شمارش موجودی کالا برای حصول اطمینان از وجود کمی و کیفی و کنترل کالاها است. 

مزایای انبارگردانی عبارت از ایجاد اطمینان از اعداد به‌کاررفته در صورت‌های مالی، جداسازی اجناس ضایع‌شده (غیرقابل‌مصرف) و ایجاد نظم در انبار و افزایش صحت عملکرد حسابداران و انباردارها است.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از انبارگردانی این است که مدیران ارشد هر شرکتی می‌توانند به راحتی بعد از بررسی دقیق موجودی انبار و نیاز جامعه و مشتریان خود، برنامه‌ریزی بسیار دقیقی را در خصوص خرید یا تولید کالای جدید داشته باشند. که قطعاً این موضوع نقش بسیار بالایی را در سودآوری شرکت به دنبال خواهد داشت.

این کار می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد که بی‌شک مدیران شرکت‌ها با آگاهی دقیق از این مزایا، اهمیت و وقت بیشتری را برای انبارگردانی انبارهای خود خواهند داشت. از مهم‌ترین مزایای انبارگردانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اطلاع دقیق از موجودی انبارها و ارائه ارقام صحیح در حساب‌های مالی
  • کاهش خطای کارکنان در موجودی انبار
  • مشخص شدن کالاهای ضایع و غیرقابل‌مصرف
  • کاهش ثبت شدن کالاهای تکراری
  • گزارش‌گیری بسیار دقیق از موجودی کالا در هرزمانی از سال
  • آشنا شدن با کالاهای تند گردش در انبار

با توجه به اهمیت این موضوع در نرم‌افزار حسابداری برلیان سرویس انبارگردانی به‌صورت رایگان در زیرمنوی سرویس‌ها فعال گردیده است؛ تا صاحبان، مدیران و دارندگان سیستم حسابداری برلیان بتوانند به‌صورت حرفه‌ای و دقیق انبارگردانی را انجام دهند.

آموزش انبارگردانی
آموزش انبارگردانی در نرم افزار حسابداری برلیان

انبارگردانی در حسابداری برلیان مهر

روشهاي انبارگرداني در نرم افزار حسابداري برليان

روش اول:

شمارش تعدادی از کالاها (پیش‌فرض نرم‌افزار) وارد پنجره شده و بعد از انتخاب انبار نام کالاهای شمارش شده را از لیست انتخاب کرده و موجودی واقعی شمارش‌شده را وارد کنید. حتماً قسمت تا تاریخ را نیز وارد نمایید تا مقایسه موجودی نرم‌افزار تا آن تاریخ انجام گیرد. در این روش اگر موجودی کالایی صفر است بایستی آن کالا انتخاب و در لیست درج شود ولی موجودی برای آن وارد نگردد.

روش دوم: 

شمارش تمامی کالاها (تیک مربوطه را روش نمایید.) در این حالت نرم‌افزار اسامی تمامی کالاها را در پنجره درج خواهد کرد و نیازی به انتخاب کالاها نخواهد بود بنابراین شما می‌توانید شمارش کالاها را وارد نمایید.

صدور اسناد اصلاحی: 

روی جدول کلیک راست نمایید. بعد از انتخاب صدور اسناد اصلاحی نام طرف حساب از شما گرفته خواهد شد که بهتر است طرف حسابی به نام اصلاحیه با ماهیت سایر بدهکار بستانکار ایجاد کنید. سپس به صورت خودکار یک سند ورود و یک سند خروج در تاریخ انبارگردانی ایجادشده و مقادیر اصلاحی بدون قیمت در این اسناد وارد خواهد شد.

کنترل مغایرت: 

بعد از صدور اسناد اصلاحی به پنجره انبارگردانی برگشته و بعد از تعیین روش (تیک‌های مربوطه) در قسمت گزارشات انبار مربوطه را تعیین و نوع مغایرت را انتخاب کنید. هیچ کالایی نباید با شمارش واقعی مغایرت داشته باشد.

Facebook
Twitter
WhatsApp

دیدگاهی در مورد “آموزش انبارگردانی در نرم افزار حسابداری برلیان

  1. مسعود حقيقي گفت:

    ممنون از شركت سرند كالا براي پشتيباني حسابداري برليان

  2. سیدمحمد قتالی گفت:

    با عرض سلام‌ و خدا‌قوت.
    اول از همه تشکر میکنم بابت اطلاعاتی‌که به صورت رایگان در اختیارمون‌ میذارید.
    در بخش انبارگردانی زمانی‌ که تعداد کالاها زیاد باشه و شمارش در چند روز انجام بشه باید چطور وارد کنیم؟
    برای‌مثال ما ۱۲۰۰ مدل کالا داریم و شمارش در یک روز یا یک‌هفته امکان پذیر نیست از طرفی فروشگاه هم فعاله و اجناس فروخته میشه.امکانش هست برای مثال ۱۰۰ کالا که امروز شمارش شده رو تاریخ امروز بزنیم و اسناد اصلاحی رو صادر کنیم و کالاهای بعدی رو‌ در‌ روزهای بعد به همین صورت‌وارد کنیم؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      عرض ادب و احترام
      بهتر است برای انبارگردانی فروش را تعطیل کنید.
      در مورد روش شما برای انبارگردانی نمی تونم اظهارنظر دقیقی داشته باشم.
      بهتر است با تیم پشتیبانی برلیان تماس بگیرید.
      برای تماس با شرکت نرم افزاری برلیان از طریق لینک زیر اقدام کنید:
      تماس با تیم پشتیبانی برلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *